Warto Wiedziec - wlochy

Trego.pl - Domy wakacyjne w Polsce

Warto Wiedziec - wlochy

Na Wasze wakacje we Włoszech

Tutaj znajdziecie istotne informacje, kóre pozwolą się Wam dobrze przygotować na Wasze wakacje w jednym z naszych domów wakacyjnych.

1. Przyjazd i Odjazd

Informacje na temat przyjazdu, względnie godziny, do której można opuścić dom w dniu wyjazdu, znajdą Państwo na dokumencie najmu. Podane na dokumencie najmu godziny przyjazdu i odjazdu są każdorazowo obowiązujące. Jeżeli nie jest podane inaczej, jako godziny odjazdu uznaje się godziny od 8.00 do 10.00. Generalnie klucze przekazywane są po okazaniu oryginalnych dokumentów najmu.

W przypadku spóźnienia, należy niezwłocznie powiadomić właściciela domu lub jego reprezentanta. Właściciel domu oczekuje, iż w każdym wypadku goście poinformują go o planowanym czasie przyjazdu, również wtedy, gdy planowany czas przyjazdu mieści się w przedziale czasowym podanym w dokumentach najmu. Właściciela lub odpowiednie Biuro powiadomić należy za pośrednictwem załączonego druku. Prosimy zwrócić uwagę na fakt, iż w przypadku przyjazdu wcześniejszego niż podane na dokumentach najmu, przekazanie kluczy do obiektu będzie miało miejsce dopiero o umówionej godzinie. W przypadku spóźnienia, gdy przyjazd jest poza czasem podanym w dokumentach należy zawsze dopytać właściciela czy taki przyjazd jest możliwy i tylko po uzyskaniu jego akceptacji taki przyjazd będzie możliwy. W przypadku ewentualnych przyjazdów w późniejszych godzinach właściciel może pobrać z tego tytułu dodatkową opłatą. Z reguły to właściciel domu troszczy się o przekazanie kluczy klientom. Prosimy o zrozumienie, nie należy oczekiwać, iż właściciele obiektów wakacyjnych znać będą języki obce.

1. . Przyjazd i odjazd

Na dokumencie najmu znajdą Państwo informację dotyczące godzin, w których można wprowadzić się do obiektu, jak i godziny opuszczenia obiektu. Podane na dokumencie najmu godziny są każdorazowo obowiązujące. Jeżeli nie jest podane inaczej, opuszczenie obiektu powinno nastąpić do godziny 10.00. Z założenia klucze przekazywane są po okazaniu oryginalnych dokumentów najmu.

W przypadku późniejszego przyjazdu, należy o tym fakcie poinformować właściciela domu lub jego przedstawiciela. Właściciel domu w każdej sytuacji oczekuje od gości informacji o planowanym czasie przyjazdu, nawet wówczas, gdy ten czas mieści się w podanym w dokumencie najmu przedziale czasowym. W tym celu prosimy wykorzystać formularz przyjazdu, załączony do dokumentów najmu. Prosimy mieć na uwadze, iż nawet w przypadku wcześniejszego przyjazdu, do domu wakacyjnego można wprowadzić się dopiero w godzinach podanych na dokumencie najmu. O możliwość przyjazdu w godzinach późniejszych niż podane w dokumencie najmu, należy wcześniej dopytać. Jest on możliwy tylko wtedy, gdy właściciel domu wyrazi na to zgodę. W niektórych wypadkach późniejszy przyjazd jest możliwy pod warunkiem uiszczenia dodatkowej opłaty u właściciela. Z reguły właściciel jest odpowiedzialny za przekazanie kluczy. Prosimy o zrozumienie - nie należy oczekiwać, iż właściciele domów będą znać języki obce.

2. Wielkość i wyposażenie domu wakacyjnego

Wielkość domu podana jest zazwyczaj przy uwzględnieniu jego zewnętrznego obrysu. Powierzchnia użytkowa wewnątrz może być mniejsza do ok. 15%.

Wszystkie obiekty wakacyjne są własnością prywatną, są to obiekty indywidualne, urządzone zgodnie ze smakiem i osobistymi możliwościami konkretnych właścicieli. Prosimy zwrócić uwagę, że we Włoszech na wyposażeniu domów nie zawsze jest typowy ekspres do kawy, tylko specjalny dzbanek do parzenia espresso.

Poduszki i kołdry przygotowane są w ilości odpowiadającej maksymalnej liczbie osób, na jaką przewidziany jest obiekt.

Ręczniki, obrusy, ściereczki, środki czyszczące, ręczniki papierowe, papier toaletowy itp. nie należą do wyposażenia domu, chyba, że z opisu obiektu lub dokumentów najmu wynika inaczej. Przy zamawianiu bielizny pościelowej we Włoszech, ręczniki są wliczane w cenę. Schody/ drabinki mogą być strome i bez poręczy. W niektórych domach wakacyjnych sufit może być niższy niż normalnie.

Jeżeli w opisie obiektu wyszczególnione są meble ogrodowe, oznacza to z zasady, że w ich skład wchodzi stół i 4 krzesła ogrodowe. Leżaki, poduszki i materace ogrodowe oraz parasole przeciwsłoneczne standardowo nie należą do wyposażenia obiektu wakacyjnego. Niektóre obiekty wakacyjne wyposażone są w luksusowe meble ogrodowe, prosimy zwrócić uwagę na symbol przy opisie

3. Renowacja

W przypadku, gdy przy opisie obiektu wakacyjnego podany jest rok renowacji, nie oznacza to, że cały obiekt został w tym roku w pełni odnowiony. Odnowione mogły zostać pojedyncze pomieszczenia, np. łazienka czy kuchnia.

4. Sypialnie/Łóżka/Miejsca do spania

Sypialnie w obiektach wakacyjnych są najczęściej niewielkie i łóżka mają wymiary ok. 70/ 85 x 180/ 190 cm.

„Grand Lit“ to łóżko podwójne o szerokości ok. 130 cm, które przeznaczone jest dla 2 osób. Pozostałe łóżka podwójne mają szerokość ok. 140 – 180 cm. Łóżka wyposażone są najczęściej w materace piankowe.

Jeśli chodzi o miejsca do spania to może się zdarzyć (nawet, jeśli nie zostało to zaznaczone w opisie domu), że są to kanapy lub rozkładane fotele. W pojedynczychprzypadkach można również trafić na tzw. "łóżko jugosłowiańskie", czyli materac w drewnianym obramowaniu.

Miejsca do spania są obleczone materiałem frotte w celu ochrony materaca. Prosimy nałożyć na to normalne prześcieradła.

Tzw. "Hems " to otwarte pomieszczenie ze skosami na poddaszu, do którego prowadzą strome, drewniane schodki lub stroma drabinka, gdzie znajdują się materace położone bezpośrednio na podłodze. "Hems" nadaje się jako miejsce do spania przede wszystkim dla dzieci i młodzieży, raczej nie dla starszych osób ze względu na trudne dojście.

Aneks to oddzielny domek lub przybudówka z oddzielnym wejściem, służąca celom noclegowym, ale często nie jest ogrzewana. W domach wakacyjnych należy liczyć się z ograniczoną liczbą szaf i szafek. Nie należy oczekiwać, iż na każdego uczestnika wyjazdu przypadać będzie jedna szafa.

5. Łazienka/WC

Standardu i wyposażenia łazienek/WC w obiektach wakacyjnych nie należy porównywać ze standardem w domach mieszkalnych. Łazienki są najczęściej niewielkie. Jeśli w opisie obiektu podana jest informacja o prysznicu nie należy zawsze tego traktować, jako oddzielnej części łazienki/ kabiny prysznicowej, lecz najczęściej oznacza to prysznic ręczny przy wannie. Zdarza się, że słuchawka prysznicowa podłączona jest do zlewu lub wanny. Ciepła woda pochodzi najczęściej z bojlera (ok. 50l) – praca bojlera jest często w automatycznym programie oszczędnościowym, więc nie należy go wyłączać. Domy, z reguły, wyposażone są w szambo, dlatego prosimy nie wrzucać artykułów higienicznych do WC.

6. Obiekty wakacyjne z jacuzzi i /albo basenem (wewnętrznym i zewnętrznym)

W przypadku rezerwacji, dokonanych minimalnie 3 dni przed rozpoczęciem okresu najmu, w dniu przyjazdu woda w basenie wewnętrznym podgrzana będzie do ok. 24-25°C. Ze względów zdrowotnych temperatura wody w basenie nie powinna przekraczać 26-28ºC. W basenie i jacuzzi nie należy używać mydła, żeli, szamponów itp.

Z basenów zewnętrznych można korzystać od połowy czerwca do połowy września, jest to uzależnione od warunków pogodowych.

Przy samodzielnych domach z prywatnym basenem (specjalny symbol), basen czynny jest między 21.5 a 25.09.

Ważne wskazówki do domów z basenami (basen wewnętrzny):

drzwi i okna w pomieszczeniu z basenem należy zamykać, w przypadku nieskorzystania z basenu należy go zasłonić, prosimy nie wyłączać urządzenia do osuszania powietrza, ponieważ spowoduje to wzrost wilgotności powietrza w pomieszczeniu z basenem ogrzewanie podłogowe należy ustawić na stałą temperaturę, w przypadku nieskorzystania z basenu, należy zamknąć drzwi do pomieszczenia i ustawić ogrzewanie na 5ºC.

Wolnostojące jacuzzi: W przypadku obiektów wakacyjnych z wolnostojącym jacuzzi, przed przyjazdem gości jacuzzi zostaje napełnione wodą. W sytuacji, gdy już przed przyjazdem, goście będą wiedzieć, że nie będą korzystać z jacuzzi, należy o tym fakcie poinformować biuro serwisowe przed przyjazdem. Pozwoli to zaoszczędzić energię.

7. TV, urządzenia SAT/Antena satelitarna, Internet

W domach wakacyjnych wyposażonych w jeden telewizor bez urządzenia SAT/anteny satelitarnej, można odbierać wyłącznie lokalne programy. Jeśli podłączone jest urządzenie SAT/antena satelitarna, najczęściej odbierane są angielskie kanały. Jakość odbioru może być różna, w zależności od położenia obiektu. Ewentualne zmiany ustawianie anteny mogą dokonane odpłatnie, jedynie za zgodą właściciela konkretnego obiektu. Zwracamy uwagę, że jeżeli w opisie obiektu jest więcej niż jeden telewizor, nie oznacza to, że na każdym z nich można oglądać w tym samym czasie inne programy. Dodatkowe telewizory są często ustawione na ten sam kanał, bądź służą do podłączenia odtwarzacza DVD lub konsoli do gier. Jeżeli przy obiekcie znajduje się informacja o internecie, należy przez to rozumieć jedynie przyłączenie do internetu. Opłatę z tego tytułu należy uregulować oddzielnie na miejscu.

8. Działka/ dojazd

Działki przy obiektach wakacyjnych to często działki naturalne. Podane powierzchnie nie zawsze są w pełni możliwe do wykorzystania i mogą częściowo składać się z działki leśnej, terenu piaszczystego i wydmowego, wrzosowisk, wysokiej trawy, dziko rosnących łąk i in. Może się zdarzyć, iż właściciel część działki przeznaczy na grządki uprawne i tym samym nie będzie można korzystać z całej działki. Prosimy zwrócić uwagę, iż w przypadku niedawno wybudowanych domów działka może nie być porośnięta trawa ani krzewami, a wjazd na działkę może nie być wykończony. Dojazd do obiektów wakacyjnych rzadko jest drogą asfaltową i najczęściej jest nieprzejezdny dla samochodów sportowych i innych pojazdów z niskim zawieszeniem. Warunków drogowych, występujących w niektórych regionach nie można porównywać z tutejszymi standardami. Garaże w Europie Południowej są najczęściej przeznaczone na małe samochody osobowe.

9. Podane odległości

Podawane odległości to odległości przybliżone w linii prostej i służą orientacji.

Podawane odległości z działki do najbliższego zbiornika wodnego to odległości w linii prostej do najbliższego brzegu (morza, fiordu, jeziora). Zaznaczamy, iż w przypadku możliwości kąpieliskowych najbliższy brzeg nie oznacza najbliżej położonej plaży lub pływalni otwartej.

Podane odległości odnoszą się do najbliższego mini- lub supermarketu. Prosimy jednak mieć nas uwadze, iż niektóre sklepy otwarte są jedynie w sezonie głównym. Poza sezonem głównym odległość do najbliższego sklepu może być większa. Firma Trego nie jest odpowiedzialna za ewentualne zamknięcia sklepów lub restauracji.

10. Kaucja

Jeśli nie podano inaczej niż w opisie domu wakacyjnego lub dokumentach najmu kaucja jest pobierana gotówką w dniu przyjazdu. Wysokość kaucji uzależniona jest od typu i wielkości domu i podana jest w dokumentach najmu. Z reguły kaucja jest rozliczana i zwracana przy odjeździe. Przy obiektach z fioletowym symbolem błyskawicy opłaty za zużycie prądu wliczone są w cenę najmu (przy czerwonym symbolu błyskawicy w zależności od sezonu) – nie dotyczy to opłaty za korzystanie z ogrzewania. Koszty za olej opałowy, wodę, gaz, elektryczność, itp. są rozliczane z kaucji w dniu odjazdu. Podobnie, ewentualne zniszczenia i opłata za sprzątanie potrącone zostają z kaucji. Jeśli wysokość tych opłat przekracza wysokość kaucji, najemca będzie musiał uregulować dopłatę zgodnie z wystawionym rachunkiem. Prosimy zwrócić uwagę, że obowiązkowa kaucja, w przypadku przyjazdu grupach lub rezerwacjach na okres Bożego Narodzenia czy Sylwestra może zostać powiększona o 100,00 EUR za osobę. W przypadku takiej rezerwacji, może zostać pobrana opłata za sprzątanie końcowe.

11. Zmienne koszty zużycia/ogrzewania

Opłata za ogrzewanie, jeżeli nie jest wliczona w cenę najmu, zostanie pobrana przez właściciel lub jego reprezentanta w dniu wyjazdu. Możliwość ogrzewania jest regulowana przez obowiązujące ustawy i zależy ona od pry roku, pory dnia, temperatury maksymalnej). Zasadniczo można oczekiwać, że okres grzewczy obejmuje miesiące listopad – kwiecień. W pozostałych miesiącach należy wyjść z założenia, iż obiekty wakacyjne nie mają możliwości ogrzewania (dotyczy to także obiektów, w przypadku których koszty ogrzewania wliczone są w cenę najmu).

12. Sprzątanie końcowe

We Włoszech sprzątanie końcowe jest zawsze obowiązkowe. W niektórych obiektach opłata za sprzątanie końcowe jest wliczona w cenę najmu. Jeżeli opłata za sprzątanie końcowe nie jest wliczona w cenę najmu, jest ona podana w opisie obiektu. Może być ona podana w formach za osobę na dzień, za osobę na tydzień, łącznie z podaniem ceny minimalnej, bądź w formie ceny stałej za cały pobyt. Opłatę należy uiszczać na miejscu bezpośrednio u właściciela obiektu lub u jego reprezentanta. Przy obowiązkowym sprzątaniu końcowym, goście są każdorazowo obowiązani do odstawienia mebli na miejsce, posprzątania kuchni (zmywanie, umycie lodówki, opróżnienie zmywarki) oraz do wyrzucenia śmieci. Prosimy pamiętać, że środki chemiczne oraz ścierki nie należą do wyposażenia obiektu.

Jeżeli powyższe czynności nie zostaną wykonane, właściciel zastrzega sobie możliwość zawarcia ceny świadczenia w oddzielnym, dodatkowym rachunku.

13. Zwierzęta domowe

Niektórzy właściciele domów wakacyjnych nie wyrażają zgody na przyjazd gości ze zwierzętami domowymi, informację o tym znajdą Państwo przy opisie obiektu. Trego nie może zagwarantować, iż w obiekcie wakacyjnym nigdy nie przebywało zwierzę domowe. Prosimy jednakże o respektowanie zakazu przyjazdu ze zwierzętami. W sytuacji, gdy Trego ustali, iż goście nie przestrzegają zakazu, goście zostaną poproszeni o usunięcie zwierzęcia z domu.

Jeżeli przy opisie obiektu podany jest symbol psa, goście mogą przyjechać ze zwierzęciem domowym. Przy rezerwacji należy zaznaczyć, jeżeli goście przyjadą ze zwierzętami domowymi. Wówczas, należy upewnić się, że zwierzę domowe ma konieczne szczepienia i wymagane zaświadczenia (prosimy dopytać weterynarza). W przypadku, gdy dozwolony jest przyjazd ze zwierzęciem domowym, chodzi o góra dwa zwierzęta. Przyjazd z większą liczbą zwierząt może nastąpić dopiero po uzyskaniu na to zgody właściciela obiektu.

Wakacje w siodle

Trego nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne zniszczenia powstałe podczas transportu do i z obiektu wakacyjnego, szkody na inwentarzu lub zabudowaniach. Zachęcamy do wykupienia, przed wyjazdem, odpowiedniego ubezpieczenia.

14. Domy dla niepalących

Niektórzy właściciele domów wakacyjnych, nie życzą sobie, aby w ich domach palono tytoń. Z reguły fakt ten jest zaznaczony w opisie danego obiektu. Właściciele sami zwracają na to także uwagę gości już na miejscu. Trego nie ma możliwości zagwarantowania ani kontrolowania czy zakaz palenia przez przestrzegany. Jednakże prosimy naszych gości o respektowanie zakazu palenia.

15. Informacje katalogowe/internetowe

Informacje te, zarówno dla katalogu jak i strony internetowej, zastępują podobne informacje z zeszłego roku i dotyczą rezerwacji na wszystkie przyjazdy w okresie od 08.01.2011 do 07.01.2012. W przypadku rezerwacji z późniejszym terminem przyjazdu obowiązuje katalog 2012 oraz informacje internetowe.

16. Insekty/Myszy/Alergie

Prosimy zwrócić uwagę, że w obiektach wakacyjnych, gdzie zwierzęta nie są akceptowane, mimo tego mogą pojawić się źródła alergii tj. roztocza. W obiektach położonych blisko natury pojawiać się mogą insekty. Odnosi się to także do rybików, mrówek, os, pluskiew, stonóg bądź kun. Pajęczyny powstają natomiast w na tyle krótkim czasie, iż także po gruntownym sprzątaniu domu mogą się gdzieniegdzie pojawić. Trego pozostaje na to niestety bez wpływu, w związku z czym nie może za to ponosić odpowiedzialności. Także sporadyczne występowanie myszy nie jest zawsze do uniknięcia. Przy większych problemach należy poinformować właściciela lub jego reprezentanta, bądź lokalne biuro Trego w celu uzyskania pomocy.

Alergie ogólnie: Trego w żadnym wypadku nie ponosi odpowiedzialności za alergiczne reakcje najemców w poszczególnych obiektach wakacyjnych.

17. Prace budowlane/ hałas

Trego pozostaje niestety bez wpływu na prowadzone w okolicy domu wakacyjnego prywatne prace budowlane. W niektórych przypadkach mogą się one wiązać także z hałasem. Może się także zdarzyć, że w pobliżu domu/ apartamentu będzie znajdować się teren budowy prywatnej. Prosimy mieć na uwadze, iż także osiedlach domów wakacyjnych, mogą pojawiać się hałasy związane z codziennym funkcjonowaniem mieszkających tam ludzi. Hałas może również pochodzić z lotnisk.

18. Problemy/Reklamacje

W przypadku, jeżeli po przyjeździe do wynajętego obiektu, goście zauważą braki w obiekcie wakacyjnym lub jego wyposażeniu, goście proszeni są o zgłoszenie tego faktu w lokalnym biurze serwisowym/ u reprezentanta w ciągu pierwszych 72 godzin od zauważenia braków, przy czym o niedokładnym posprzątaniu obiektu należy poinformować natychmiast. Reklamacji z tytułu wad nie należy składać za pośrednictwem poczty E-Mail, musi być ona zgłoszona telefonicznie lub osobiście u właściciela/reprezentanta. Skrga dot. braków lub sprzątania powinna być złożona niezwłocznie. Jeśli skarga nie zostanie w przewidzianym czasie rozpatrzona, prosimy poinformować o tym fakcie nasze Biuro serwisowe lub zadzwonić na naszą linię telefoniczną Hotline +45 97 97 57 57, w celu uzyskania pomocy. Ewentualne obniżenie ceny najmu może mieć miejsce jedynie wówczas, gdy Trego przyjęła skargę i nie udzieliła pomocy lub nie udzieliła pomocy w określonym terminie. Jeżeli udzielenie pomocy związane jest z nieproporcjonalnie dużym nakładem, według naszej oceny pomoc może zostać udzielona w formie przygotowania odpowiedniego obiektu zastępczego.

Najemca zobowiązany jest zanotować nazwisko pracownika Trego. Ponadto najemca zobowiązany jest do zapobiegania dalszym zniszczeniom, brakom względnie zniszczeniom bieżącym oraz do ewentualnie możliwego obniżenia finansowych strat/ zniszczeń właściciela domu, jak i Trego.

W przypadku reklamacji, najemca zobowiązany jest dać Trego określony czas na udzielenie pomocy, względnie usunięcie zniszczeń. Przedwczesny odjazd bez wcześniejszego omówienia z Trego następuje na rachunek i ryzyko najemcy. Najemca ryzykuje, że opłata za wynajem nie zostanie zwrócona i/ lub roszczenia o zwrot nie będą uwzględniane. Jest to uzasadnione tym, iż najemca poprzez odjazd uniemożliwił udzielenie sobie pomocy lub usunięcie zniszczeń względnie ewentualne przeniesienie do innego obiektu wakacyjnego.

Jeżeli reklamacja podczas pobytu nie zostanie, w rozumieniu klienta, zadowalająco rozwiązana, klient ma prawo w ciągu 14 dni od zakończenia okresu najmu przesłać Trego do opracowania pisemną reklamację. Reklamację z numerem dokumentu najmu/ numerem rezerwacji należy wysłać do: Trego.pl, ul. Rydzowa 43, 64-100 Leszno lub e-mail biuro@trego.pl

­Trego może nie uznać reklamacji na podstawie tego, że inni najemcy otrzymali ewentualnie lepszy obiekt wakacyjny niż opisany w katalogu. Trego zawsze dokłada wszelkich starań, aby uwzględniać szczególne życzenia naszych klientów względem np. położenia obiektu wakacyjnego, ale nie możemy tego zagwarantować.

Ewentualny zwrot obejmuje jedynie bezpośrednio materialne zniszczenia. Za szkody nie bezpośrednio materialne (szkody pośrednie) lub szkody natury niematerialnej (szkody ideowe) nie odpowiada ani Trego ani właściciele obiektów wakacyjnych.

19. Wskazówki i inne informacje

Opłata klimatyczna

W wielu obszarach gminnych pobierana jest opłata klimatyczna, opłacana jest ona na miejscu u własciciela domu. Wysokość tej opłaty jest zależna od gminy.

Dostawy prądu i wody

W szczególnie gorące lub bardzo suche dni letnie w niektórych regionach może dojść do przerw w dostawie prądu i wody. Na fakt ten Trego pozostaje jednakże bez wpływu. W takich przypadkach należy zwracać się bezpośrednio do właściciela obiektu lub jego reprezentanta. Prosimy mieć także na uwadze, iż w niektórych regionach woda może mieć nieszkodliwe, brązowe zabarwienie.

Electricity and Water supply

Ubezpieczenie/ dokumenty samochodu

Prosimy pamiętać o zabraniu prawa jazdy i dokumentów samochodowych.

Łodzie/Wędkowanie

Aby uzyskać ustawowo niezbędne zezwolenie wędkarskie, należy okazać uzyskaną w Polsce licencję wędkarską. Dalsze informacje uzyskać można w odpowiednich biurach turystycznych. Jeżeli na wyposażeniu obiektu wakacyjnego znajduje się łódź, można z niej korzystać w okresie od maja do września (w zależności od warunków atmosferycznych). Prosimy mieć na uwadze, iż wymagane kamizelki ratunkowe nie należą do wyposażenia. Używanie łodzi odbywa się na własną odpowiedzialność najemcy.

Centralne odrzewanie

Centralne Ogrzewanie oznacza, że budynek wyposażony jest we własne urządzenie grzewcze, np. kocioł grzewczy z opałem, jak węgiel lub drewno.

Sprzęt do zabawy

Pod pojęciem „sprzęt do zabawy“ rozumie się albo huśtawkę, piaskownicę, huśtawkę wahadłową, domek do zabawy, zjeżdżalnię lub kombinację tych sprzętów. Korzystanie z tych sprzętów odbywa się na własną odpowiedzialność klienta.

Grill

Na wyposażeniu wielu obiektów wakacyjnych znajduje się Grill. W niektórych przypadkach przed użyciem grill należy wyczyścić, np. w sytuacji, gdy grill nie był dłuższy czas używany. Nie zwalnia to jednak o wyczyszczenia grilla przed odjazdem z domku.

W przypadku, gdy w opisie obiektu nie ma grilla, może to oznaczać, że w danym regionie grillowanie lub rozpalanie ognia jest zabronione.

Sauna

Prosimy nie wlewać wody na urządzenie grzewcze w saunie, ponieważ może to prowadzić do znacznych zniszczeń lub awarii prądu.

Solarium

Lampy solaryjne są zazwyczaj przymocowane specjalnymi pasami nad łóżkiem. Nie polecamy korzystania z solarium osobom poniżej 18 roku życia.

GPS—Współrzędne w opisie drogi dojazdu

Podane w opisie drogi dojazdu współrzędne GPS nie odnoszą się zawsze bezpośrednio do obiektu wakacyjnego i zastrzegamy sobie prawo do błędow w danych GPS. Współrzędne GPS odnoszą się do najbardziej odpowiedniego miejsca, którym może być najbliższa ulica, skrzyżowanie lub inne. W przypadku, gdy przekazanie kluczy ma mieć miejsce gdzie indziej niż w obiekcie wakacyjnym, współrzędne GPS będą odpowiadały miejscu przekazania kluczy. Prosimy jednak, aby zawsze przed przyjazdem sprawdzić, czy współrzędne GPS odpowiadają adresowi obiektu wakacyjnego.