Warto Wiedziec - dania

Trego.pl - Domy wakacyjne w Polsce

Warto Wiedziec - dania

Na Wasze wakacje w Danii

Tutaj znajdziecie istotne informacje, kóre pozwolą się Wam dobrze przygotować na Wasze wakacje w jednym z naszych domów wakacyjnych.

1. Przyjazd i Odjazd

Informacje na temat przyjazdu, względnie godziny, do której można opuścić dom w dniu wyjazdu, znajdą Państwo na dokumencie najmu. Podane na dokumencie najmu godziny przyjazdu i odjazdu są każdorazowo obowiązujące. Jeżeli nie jest podane nic innego, obiekt wakacyjny należy opuścić zawsze do godz. 10.00. Generalnie klucze przekazywane są po okazaniu oryginalnych dokumentów najmu.

Prosimy mieć na uwadze, iż nawet w przypadku wcześniejszego przyjazdu do obiektu wakacyjnego, klucz przekazany zostanie dopiero w godzinach podanych w dokumentach najmu.

2. Wielkość i wyposażenie domu wakacyjnego

Wielkość domu podana jest zazwyczaj przy uwzględnieniu jego zewnętrznego obrysu. Powierzchnia użytkowa wewnątrz może być mniejsza do ok. 15%.

Wszystkie obiekty wakacyjne są własnością prywatną, są to obiekty indywidualne, urządzone zgodnie ze smakiem i osobistymi możliwościami konkretnych właścicieli.

Prosimy mieć na uwadze, iż najczęściej pokój dzienny jest przestronny, jednak sypialnie są niewielkie. W domach wakacyjnych należy liczyć się z ograniczoną liczbą szaf i szafek. Również w nowowybudowanych obiektach wakacyjnych, nie można oczekiwać, że każda osoba będzie mieć do własnej dyspozycji jedną szafę. Kuchnie wyposażone są indywidualnie, na jej wyposażeniu znajdują się naczynia i sprzęty kuchenne w ilości odpowiadającej dopuszczalnej liczbie gości w danym domu. Bielizna pościelowa, obrusy, ręczniki, ściereczki, środki czyszczące, ręczniki papierowe, papier toaletowy itp. nie należą do wyposażenia domu, a więc muszą Państwo się sami w nie zaopatrzyć. W domu znajdują się kołdry i poduszki w liczbie odpowiadającej dopuszczalnej liczbie gości w danym domu. Bieliznę pościelową zamówić można w odpowiednim biurze serwisowym. Jeżeli w opisie obiektu wyszczególnione są meble ogrodowe, oznacza to z zasady, że w ich skład wchodzi stół i 4 krzesła ogrodowe. Leżaki, poduszki i materace ogrodowe oraz parasole przeciwsłoneczne standardowo nie należą do wyposażenia obiektu wakacyjnego. Niektóre obiekty wakacyjne wyposażone są w luksusowe meble ogrodowe, prosimy zwrócić uwagę na symbol przy opisie.

3. Renowacja

W przypadku, gdy przy opisie obiektu wakacyjnego podany jest rok renowacji, nie oznacza to, że cały obiekt został w tym roku w pełni odnowiony. Odnowione mogły zostać pojedyncze pomieszczenia, np. łazienka czy kuchnia.

4. Sypialnie/Łóżka/Miejsca do spania

Sypialnie w obiektach wakacyjnych są najczęściej niewielkie i łóżka mają wymiary ok. 70/85 x 180/190 cm. Materace najczęściej wypełnione są sztuczną gąbką.

Hems to otwarte pomieszczenie ze skosami na poddaszu, do którego prowadzą drewniane schodki lub stroma drabinka, gdzie znajdują się albo pojedyncze łóżka albo materace położone bezpośrednio na podłodze. Hems nie jest polecany dla osób dorosłych lub starszych. Nadaje się, jako miejsce do spania przede wszystkim dla dzieci i młodzieży. Aneks to oddzielny domek lub przybudówka z oddzielnym wejściem, służąca celom noclegowym, ale często nieogrzewana. Łóżeczko dziecięce (dla dzieci w wieku 0-3 lat) może być wcześniej zamówione lub należy zabrać własne, jeżeli nie znajduje się ono na wyposażeniu obiektu wakacyjnego (ta informacja podana jest przy opisie). We własnym zakresie należy przywieźć pościel i bieliznę pościelową do łóżeczka dziecięcego.

5. Łazienka/WC

Łazienki są najczęściej dość małe. Prysznic składa się najczęściej z natrysku ręcznego oraz odpływu bezpośrednio w podłodze. Ciepła wodę w większości domów wakacyjnych uzyskuje się z bojlera (o pojemności ok. 30 l), z którego woda wystarcza na prysznic dla jednej osoby. Prosimy, aby nie wrzucali Państwo do WC wacików, pieluch, podpasek itp.

6. Obiekty wakacyjne z jacuzzi i /albo basenem (wewnętrznym i zewnętrznym)

W przypadku rezerwacji, dokonanych minimalnie 3 dni przed rozpoczęciem okresu najmu, w dniu przyjazdu woda w basenie wewnętrznym podgrzana będzie do ok. 24-25°C. Ze względów zdrowotnych temperatura wody w basenie nie powinna przekraczać 26-28ºC. W basenie i jacuzzi nie należy używać mydła, żeli, szamponów itp.

Z basenów zewnętrznych można korzystać od ok. 15. czerwca do ok. 31. sierpnia, jest to uzależnione od warunków pogodowych.

Poza tym okresem basen może nie być napełniony wodą.

Ważne wskazówki do domów z basenami (basen wewnętrzny):

drzwi i okna w pomieszczeniu z basenem należy zamykać, w przypadku nieskorzystania z basenu należy go zasłonić, prosimy nie wyłączać urządzenia do osuszania powietrza, ponieważ spowoduje to wzrost wilgotności powietrza w pomieszczeniu z basenem. ogrzewanie podłogowe należy ustawić na stałą temperaturę, unikać ustawiania najniższej i najwyższej temperatury. w przypadku niekorzystania z basenu, należy zamknąć drzwi do pomieszczenia i ustawić ogrzewanie na 5ºC.

Wolnostojące jacuzzi: W przypadku obiektów wakacyjnych z wolnostojącym jacuzzi, przed przyjazdem gości jacuzzi zostaje napełnione wodą. W sytuacji, gdy już przed przyjazdem, goście będą wiedzieć, że nie będą korzystać z jacuzzi, należy o tym fakcie poinformować biuro serwisowe przed przyjazdem. Pozwoli to zaoszczędzić energię.

7. TV, urządzenia SAT/Antena satelitarna, Internet

W obiektach wakacyjnych z TV odbierać można standardowo DR1 oraz duńskie TV2. Jakość odbioru może być różna, w zależności od położenia obiektu. Jeżeli w obiekcie jest urządzenie SAT/antena satelitarna, można w nim odbierać niemieckie programy i zagraniczne programy bezpłatne. Nie należy samodzielnie zmieniać ustawienia anteny satelitarnej. Dostęp do Internetu proponowany jest w domach wakacyjnych w Danii w różnej formie: poprzez kabel, WiMAX (bezprzewodowo), światłowodem, 3G lub xDSL i.in. Te różne opcje mają różne zalety i ograniczenia. Dostęp do Internetu oferowany jest przez właścicieli domów wakacyjnych, w związku, z czym Trego nie ponosi odpowiedzialności za awarie, spadek prędkości łącza czy przerwy w dostępie do Internetu. Ponieważ w niektórych domach wakacyjnych do dyspozycji jest także komputer, nie zawsze na miejscu mogą Państwo podłączyć się do Internetu ze swoim komputerem. Jeżeli będą mieli Państwo pytania dotyczące konkretnie danego dostępu do Internetu, zapraszamy do kontaktowania się z nami, a także z biurem serwisowym Trego na miejscu.

8. Działka

Działki przy obiektach wakacyjnych to często działki naturalne. Podane powierzchnie nie zawsze są w pełni wykorzystywane i mogą częściowo składać wrzosowisk, wysokiej trawy, dziko rosnących łąk, i.in. Przyroda jest tutaj wszechobecna. Prosimy mieć na uwadze, iż w przypadku nowo wybudowanych domów wakacyjnych, działki nie od razu są porośnięte trawą czy krzakami a także, iż dojazd do nich może być nieco utrudniony.

9. Podane odległości

Podawane odległości to odległości przybliżone w linii prostej i służą orientacji.

Podawane odległości od działki do najbliższego zbiornika wodnego to odległości w linii prostej do najbliższego brzegu (morza, fiordu, jeziora). Zaznaczamy, iż w przypadku możliwości kąpieliskowych najbliższy brzeg nie oznacza najbliżej położonej plaży lub pływalni otwartej.

Podane odległości do sklepu odnoszą się do najbliższego sklepu spożywczego, mini- lub supermarketu. Prosimy jednak mieć na uwadze, iż niektóre sklepy otwarte są jedynie w sezonie głównym. Poza sezonem głównym odległość do najbliższego sklepu może być większa. Firma Trego nie jest odpowiedzialna za ewentualne zamknięcia sklepów lub restauracji.

10. Kaucja

Jeżeli z opisu lub dokumentów najmu nie wynika inaczej, przy przyjeździe pobrana zostanie kaucja, której wysokość uzależniona jest od typu i wielkości obiektu wakacyjnego i podana jest w dokumentach najmu. Zwrot kaucji następuje z zasady po zakończeniu okresu najmu. Przy obiektach wakacyjnych oznaczonych fioletowym symbolem błyskawicy opłata za zużycie prądu wliczona jest w cenę najmu (względnie przy czerwonym symbolu błyskawicy w zależności od terminu podróży) – nie dotyczy to jednak opłaty za korzystanie z ogrzewania. Opłata za zużycie oleju grzewczego, wody, gazu, prądu i. in. pobrana zostanie z wpłaconej kaucji. Również opłata za ewentualne zniszczenia względnie opłata za brakujące sprzątanie końcowe pobrane zostaną z kaucji. W sytuacji, gdy opłaty przekroczą wysokość kaucji, najemca otrzyma rachunek na brakującą kwotę. Prosimy mieć na uwadze, iż w przypadku przyjazdów grup lub/i rezerwacji na okres Bożego Narodzenia, względnie Sylwestra, wysokość obowiązkowej kaucji może zostać zwiększona o 100,00 EUR za osobę. Poza tym w takim przypadku może zostać naliczona opłata sprzątanie końcowe.

11. Koszty zależne od zużycia/Ogrzewanie

Stany liczników muszą zostać spisane bezpośrednio po przyjeździe oraz przy wyjeździe z domu wakacyjnego. Licznik prądu pokazuje zawsze pełne kilowatogodziny (kWh dlatego prosimy wpisywać również liczby po przecinku lub oznaczone na czerwono.

W przypadku przyjazdu w późniejszych godzinach lub odjazdu w godzinach wcześniejszych, do obliczenia zużycia posłużą odczyty liczników sporządzone przez pracowników Trego. Stany liczników brane pod uwagę dotyczyć będą pełnego okresu najmu.

W okresie od 01. listopada do 31. marca, obiekt wakacyjny zostanie przed przyjazdem ogrzany do ok. 15 stopni Celsjusza, jeżeli rezerwacja wpłynie przynajmniej na trzy dni przed planowanym przyjazdem.

W okresie od 01. listopada do 31. marca do obliczeń będą wykorzystywane Państwa odczyty liczników, natomiast w okresie od 01. kwietnia do 31. października do obliczeń wykorzystane będą odczyty dokonane przez firmę Trego.

Różnica pomiędzy odczytem Państwa a naszym może być szczególnie duża w przypadku obiektów wakacyjnych z basenem lub jacuzzi, ponieważ w takich obiektach zużycie energii jest generalnie większe.

Zwracamy także uwagę na fakt, iż w większości obiektów wakacyjnych pobierana jest również opłata za zużycie wody.

12. Sprzątanie końcowe

Zrozumiałe jest, że obiekt wakacyjny należy przygotować na przyjazd następnych gości. Obiekt wakacyjny należy w dniu odjazdu opuścić najpóźniej o godzinie 10:00. W przypadku nieposprzątania lub niedokładnego posprzątania obiektu wakacyjnego, zostanie pobrana opłata za sprzątanie, bądź zostanie ona odliczona z wpłaconej kaucji. Prosimy zauważyć, iż środki czystości i ściereczki nie są na wyposażeniu obiektu wakacyjnego. W przypadku niektórych obiektów wakacyjnych, opłata za sprzątanie końcowe zawarta jest w cenie najmu lub można zamówić sprzątanie końcowe (prosimy zwracać uwagę na symbole przy opisie).

Jeżeli pozostawione przez najemcę śmieci przekraczać będą standardowe ilości, Trego ma prawo z wpłaconej kaucji pobrać opłatę za dodatkowe worki na śmieci. Sprzątanie końcowe można zamówić najpóźniej 4 dni przed odjazdem w lokalnym biurze serwisowym. Sprzątanie końcowe należy opłacić w dniu przyjazdu lub najpóźniej przy zamówieniu, jeżeli jest ono zamawiane podczas trwania okresu najmu.

13. Zwierzęta domowe

Niektórzy właściciele domów wakacyjnych nie wyrażają zgody na przyjazd gości ze zwierzętami domowymi, informację o tym znajdą Państwo przy opisie obiektu. Trego nie może zagwarantować, iż w obiekcie wakacyjnym nigdy nie przebywało zwierzę domowe. Prosimy jednakże o respektowanie zakazu przyjazdu ze zwierzętami. W sytuacji, gdy Trego ustali, iż goście nie przestrzegają zakazu, goście zostaną poproszeni o usunięcie zwierzęcia z domu.

Jeżeli przy opisie obiektu podany jest symbol psa, goście mogą przyjechać ze zwierzęciem domowym. Przy rezerwacji należy zaznaczyć, jeżeli goście przyjadą ze zwierzętami domowymi. Wówczas, należy upewnić się, że zwierzę domowe ma konieczne szczepienia i wymagane zaświadczenia (prosimy dopytać weterynarza). W przypadku, gdy dozwolony jest przyjazd ze zwierzęciem domowym, chodzi o góra dwa zwierzęta. Przyjazd z większą liczbą zwierząt może nastąpić dopiero po uzyskaniu na to zgody właściciela obiektu.

Wakacje w siodle

Trego nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne zniszczenia powstałe podczas transportu do i z obiektu wakacyjnego, szkody na inwentarzu lub zabudowaniach. Zachęcamy do wykupienia, przed wyjazdem, odpowiedniego ubezpieczenia.

14. Domy dla niepalących

Niektórzy właściciele domów wakacyjnych, nie życzą sobie, aby w ich domach palono tytoń. Z reguły fakt ten jest zaznaczony w opisie danego obiektu. Właściciele sami zwracają na to także uwagę gości już na miejscu. Trego nie ma możliwości zagwarantowania ani kontrolowania czy zakaz palenia przez przestrzegany. Jednakże prosimy naszych gości o respektowanie zakazu palenia.

15. Informacje katalogowe/internetowe

Informacje te, zarówno dla katalogu jak i strony internetowej, zastępują podobne informacje z zeszłego roku i dotyczą rezerwacji na wszystkie przyjazdy w okresie od 08.01.2011 do 07.01.2012. W przypadku rezerwacji z późniejszym terminem przyjazdu obowiązuje katalog 2012 oraz informacje internetowe.

16. Insekty/Myszy/Alergie

Prosimy zwrócić uwagę, że w obiektach wakacyjnych, gdzie zwierzęta nie są akceptowane, mimo tego mogą pojawić się źródła alergii tj. roztocza. W obiektach położonych blisko natury pojawiać się mogą insekty. Odnosi się to także do rybików, mrówek, os, pluskiew, stonóg bądź kun. Pajęczyny powstają natomiast w na tyle krótkim czasie, iż także po gruntownym sprzątaniu domu mogą się gdzieniegdzie pojawić. Trego pozostaje na to niestety bez wpływu, w związku z czym nie może za to ponosić odpowiedzialności. Także sporadyczne występowanie myszy nie jest zawsze do uniknięcia. Przy większych problemach należy poinformować właściciela lub jego reprezentanta, bądź lokalne biuro Trego w celu uzyskania pomocy.

Alergie ogólnie: Trego w żadnym wypadku nie ponosi odpowiedzialności za alergiczne reakcje najemców w poszczególnych obiektach wakacyjnych.

17. Prace budowlane/Hałas/Manewry wojskowe

Trego nie ma możliwości kontrolowania prywatnych prac budowlanych, dokonywanych w poszczególnych regionach. Z powodu przeprowadzanych w pobliżu prac budowlanych lub renowacyjnych, w obiektach wakacyjnych może być głośno. Także w regionach typowo turystycznych nie można wykluczyć prywatnej działalności budowlanej. Prosimy mieć na uwadze, iż także osiedlach domów wakacyjnych, mogą pojawiać się hałasy związane z codziennym funkcjonowaniem mieszkających tam ludzi. Hałas może również pochodzić z lotnisk.

W niektórych regionach Danii, hałas spowodowany przez odbywające się manewry wojskowe może nieco zakłócać spokój. Są to: Zachodnie wybrzeże Jutlandii: Rømø, Blåvand, Vejers, rejon Oksbøl, Nymindegab, Tranum, Rødhus, Blokhus i Løkken. Północna Zelandia: Sjællands Odde i Jægerspris. Jutlandia wschodnia: Halk (na wschód od Haderslev) i Hevring (na wschód od Randers). Bornholm: Raghammer (na wschód od Boderne oraz na zachód od Vestre Sømark). W Stampen i Arnager na południe od Rønne należy liczyć się również z odgłosami niedaleko położonego lotniska.

18. Problemy/Reklamacje

W przypadku, jeżeli po przyjeździe do wynajętego obiektu, goście zauważą braki w obiekcie wakacyjnym lub jego wyposażeniu, goście proszeni są o zgłoszenie tego faktu w lokalnym biurze serwisowym/u reprezentanta w ciągu pierwszych 72 godzin od zauważenia braków, przy czym o niedokładnym posprzątaniu obiektu należy poinformować natychmiast. Reklamacji z tytułu wad nie należy składać za pośrednictwem poczty E-Mail, musi być ona zgłoszona telefonicznie lub osobiście w biurze serwisowym. Jeśli skarga nie zostanie w przewidzianym czasie rozpatrzona, prosimy o informację o tym fakcie na naszą Hotline +45 97 97 57 57, w celu uzyskania pomocy. Obniżenie ceny najmu może mieć miejsce jedynie wówczas, gdy Trego przyjęła skargę i nie udzieliła pomocy lub nie udzieliła pomocy w określonym terminie. Jeżeli udzielenie pomocy związane jest z nieproporcjonalnie dużym nakładem, według naszej oceny pomoc może zostać udzielona w formie przygotowania odpowiedniego obiektu zastępczego.

Najemca zobowiązany jest zanotować nazwisko pracownika Trego. Ponadto najemca zobowiązany jest do zapobiegania dalszym zniszczeniom, brakom względnie zniszczeniom bieżącym oraz ewentualnie możliwego obniżenia finansowych strat/zniszczeń właściciela domu, jak i Trego.

W przypadku reklamacji, najemca zobowiązany jest dać Trego określony czas na udzielenie pomocy względnie usunięcie zniszczeń. Przedwczesny odjazd bez wcześniejszego omówienia z Trego następuje na rachunek i ryzyko najemcy. Najemca ryzykuje, że opłata za wynajem nie zostanie zwrócona i/lub roszczenia o zwrot nie będą uwzględniane. Jest to uzasadnione tym, iż najemca poprzez odjazd uniemożliwił udzielenie sobie pomocy lub usunięcie zniszczeń względnie ewentualne przeniesienie do innego obiektu wakacyjnego.

Jeżeli reklamacja podczas pobytu nie zostanie, w rozumieniu klienta, zadowalająco rozwiązana, klient ma prawo w ciągu 14 dni od zakończenia okresu najmu przesłać Trego do opracowania pisemną reklamację. Reklamację z numerem dokumentu najmu/numerem rezerwacji należy wysłać do: Trego.pl, ul. Rydzowa 43, 64-100 Leszno lub e-mail biuro@trego.pl

Trego może nie uznać reklamacji na podstawie tego, że inni najemcy otrzymali ewentualnie lepszy obiekt wakacyjny niż opisany w katalogu. Trego zawsze dokłada wszelkich starań, aby uwzględniać szczególne życzenia naszych klientów względem np. położenia obiektu wakacyjnego, ale nie możemy tego zagwarantować.

Ewentualny zwrot obejmuje jedynie bezpośrednio materialne zniszczenia. Za szkody nie bezpośrednio materialne (szkody pośrednie) lub szkody natury niematerialnej (szkody ideowe) nie odpowiada ani Trego ani właściciele obiektów wakacyjnych

19. Wskazówki i inne informacje

Ubezpieczenie/ dokumenty samochodu

Prosimy pamiętać o zabraniu prawa jazdy i dokumentów samochodowych.

Łodzie/Wędkowanie

Aby uzyskać ustawowo niezbędne zezwolenie wędkarskie, należy okazać uzyskaną w Polsce licencję wędkarską. Zezwolenie wędkarskie jest obowiązkowe i można je nabyć w niektórych biurach serwisowych, lokalnych biurach turystycznych, w większości urzędów pocztowych, w większych sklepach wędkarskich i przez Internet, www.fisketegn.dk. Dalsze informacje uzyskać można w odpowiednich biurach informacji turystycznej. Jeżeli na wyposażeniu obiektu wakacyjnego znajduje się łódź, można z niej korzystać w okresie od maja do września (w zależności od warunków atmosferycznych). Prosimy mieć na uwadze, iż wymagane kamizelki ratunkowe nie należą do wyposażenia. Używanie łodzi odbywa się na własną odpowiedzialność najemcy.

Sprzęt do zabawy

Pod pojęciem „sprzęt do zabawy“ rozumie się albo huśtawkę, piaskownicę, huśtawkę wahadłową, domek do zabawy, zjeżdżalnię lub kombinację tych sprzętów. Korzystanie z tych sprzętów odbywa się na własną odpowiedzialność klienta.

Grill

Na wyposażeniu wielu obiektów wakacyjnych znajduje się grill. W niektórych przypadkach przed użyciem grill należy wyczyścić, np. w sytuacji, gdy grill nie był dłuższy czas używany. Nie zwalnia to jednak od wyczyszczenia grilla przed odjazdem z domku.

Sauna

Prosimy nie wlewać wody na urządzenie grzewcze w saunie, ponieważ może to prowadzić do znacznych zniszczeń lub awarii prądu.

Solarium

Lampy solaryjne są zazwyczaj przymocowane specjalnymi pasami nad łóżkiem. Nie polecamy korzystania z solarium osobom poniżej 18 roku życia.

GPS—Współrzędne w opisie drogi dojazdu

Podane w opisie drogi dojazdu współrzędne GPS nie odnoszą się zawsze bezpośrednio do obiektu wakacyjnego i zastrzegamy sobie prawo do błędow w danych GPS. Współrzędne GPS odnoszą się do najbardziej odpowiedniego miejsca, którym może być najbliższa ulica, skrzyżowanie lub inne. W przypadku, gdy przekazanie kluczy ma mieć miejsce gdzie indziej niż w obiekcie wakacyjnym, współrzędne GPS będą odpowiadały miejscu przekazania kluczy. Prosimy jednak, aby zawsze przed przyjazdem sprawdzić, czy współrzędne GPS odpowiadają adresowi obiektu wakacyjnego.

Klucz

Z reguły wydawany jest tylko jeden klucz – niezależnie od liczby osób mogących zamieszkać w danym obiekcie.

Drewni kominkowe

Drewno do palenia w kominku nie jest ujęte w cenie najmu domu wakacyjnego, można je jednakże nabyć w wielu sklepach i na stacjach benzynowych. Drewno znajdujące się w domu bądź na terenie posesji jest własnością prywatną właściciela i nie może być użyte bez jego zgody. Ze względów zdrowotnych, a także, aby nie uszkodzić kominka, prosimy nie palić w nim samodzielnie nazbieranym drewnem.

Parki wodne

Trego nie ma wpływu na godziny otwarcia lub ewentualne zamknięcia (spowodowane np. renowacją) poszczególnych parków wodnych/hal pływackich i nie może ponosić odpowiedzialności za to.

Wymiana walut

Wymiana walut w biurach serwisowych możliwa jest jedynie w ograniczonym zakresie. Prosimy o korzystanie z usług banku lub bankomatów.